Tryck

Du behöver:
Sandpapper ( inte det grövsta
Vaxkritor typ Crayons
Ett vitt plagg
Torktummlare (och här brast jag)
Hushålls papper
Strykjärn
Och smörpapper

Rita det du vill trycka på sandpappret med kritorna. Lägg trycket på t-shirten tex med smörpapper mellan fram och baksida på tröjan. Använd sedan stryckjärnet en stund.

20130812-094356.jpg

Stryck sedan med hushålls pappret för att ta bort onödigt vax. Torktummla sedan 20 min. Tvätta ensam första gången.

20130812-094454.jpg

Tror att jag använde för grovt sandpapper och jag har ingen torktumlare men imorgon är det tvättstuga så jag ska se om det blir någon skillnad!!

Kommentera

