Det här med barn!

Jag vill börja med att skriva att jag självklart älskar mina barn. Ingen får någonsin tro något annat! Jag skulle känna mig helt trasig utan dom. MEN…

Ja det finns ett men. Jag klarar inte av alla dessa ljud som måste vara med i deras lekar. Hos oss är det mycket djur, gärna hästar, hundar , får och katter. Det gnäggas , skälls, bräks och jamas i ett. Och gärna i decibel 2000!

Mitt huvud klarar inte det! Jag blir tokig!

Klart det är kul att dom håller sams men varför måste man leka i sånna höga decibel jämt?
Egentligen är det väldigt märkligt att man inte kan gnägga i samma ton man pratar!

Även dom måste ju bli störd när en av dom drar i väg ett bräk på decibel 5000 tycker jag!

Är jag helt ute och cyklar?

4 thoughts on “Det här med barn!

  1. Nu kanske jag är ute på tunn is eftersom jag inte har några egna barn, men jag tror inte du är ute och cyklar. Och jag tror du inte är ensam om att bli tokig över (o)ljudet 😉 Lyssnar gärna på musik i hörlurar men efter en arbetsdag på fritids så vill jag bara ha det alldeles, alldeles tyst…

  2. Haha, åh, vad jag känner igen mig 😀 Fast hos oss är det brummande traktorer och grävmaskiner istället, tillsammans med högljutt prat, prat, prat, prat heeeela tiden. Jag som är extremt ljudkänslig kan verkligen få psykbryt ibland!!

Kommentera

