Kaos

Jag har länge känt en väldigt stor olust känsla av olika anledningar. Som min goda vän Richard sa igår, 2016 va ett riktigt skit år. O jag kan inte mer än hålla med. Men tyvärr fortsätter 2017 på samma bana. Och jag kan inte dagsläget inte vad som skulle kunna göra livet roligare.

Jag är så less på jobbet. Eller jag gillar verkligen mitt jobb men att behöva ställa väckaren före 4:00 3-4 nätter av 7 är fan döden. Jag sover så dåligt och kort så jag är så trött. Jämt! O det är en jobbig känsla.

Vi har en tweenie hemma, som man i mellanåt irriterar så enormt att till att till och med Hitler hade kastat in handduken och gett upp. O det är jobbigt. 

Jag får ofta höra att hennes humör / reaktioner beror på mitt jobb, att hon inte klarar av min skiftgång. Och det är väldigt tungt och höra. Är det verkligen mitt fel?  Eller är det inte så att efter 4 år så borde hon vant sig? Känns både elakt och tungt att lägga det på mig. Är det verkligen så att jag ska behöva ta att hennes humör och känslor läggs på mig?

Sen det här det här med kompisar som mår dåligt,  som man gärna vill finnas för. Hur mycket orkar man?

Jag skulle nog behöva hitta mig själv litegrann och framförallt behöver jag ett nytt jobb. Med 7-16 eller 8-17 tider. För jag är knäckt. 

Usch vilket osammanhängande inlägg men det är helt ärligt o rakt. Och som mitt liv,  helt kaos. 

Mvh Susanne 

Kommentera

